Page 9 - Kanyoning Türkiye
P. 9
KİŞİSEL Mustafa TEZEL
Öğrenmenin anahtarı merak etmek...
Bizim sektörde Kutu Mühendisi diye bir tanımlama Ailelerin Atatürk’ün tarif ettiği fikri hür vicdanı hür
vardır elektronik bir cihazın sisteme nasıl bağlanacağını çocuklar yetiştirme konusunda önemli sorumlulukları
iyi bilir ama cihazın yani kutunun içinde ne var ve neler vardır. Oysaki toplumuzdaki genel bakış açısı ile merak
oluyor hiç bilmez ve işin kötüsü merakta etmez. Özellikle eden sorgulayan çocuklar pek istenmez “icat çıkarma”,
günümüzde teknolojinin başka ülkelerde üretilip kutu “ne gelirse insanın başına meraktan gelir” gibi atasözleri
halinde bize satılması ile kutuyu kullanmaktan başka bir toplumun yaklaşımını anlatıyor, ayrıca küçük yaşta
mühendislik faaliyeti yapmaz olduk. Bu durum sadece dini eğitimin sorgulayan birey yetiştirmeye etkileri
bilişim sektöründe değil hemen her sektörde benzer detaylıca incelenmeli ve sonuçları değerlendirilmelidir.
şekilde. Merak etmeyen mühendisler yetiştirmişiz,
oysa bu cümle bir kendisi ile çelişiyor merak etmeden
mühendis olunamaz ki. Merak öğrenmenin anahtarıdır, internet ve bilgi
teknolojilerinin yaşam şeklimizi değiştirdiği günümüzde
“Öğretmenler, Cumhuriyet sizden fikri hür, vicdanı artık yeni bir eğitim anlayışını hayata geçirmeliyiz.
hür, irfanı hür nesiller ister.” Gazi Mustafa Kemal 1938 Çocuklarımıza öğrenme ve araştırmayı öğretmek
yılında Kayseri’de öğretmenlere seslenirken sanki yüz ve bilginin kaynaklarına ulaşabilme yöntemlerini
yıl sonrasını görür gibi günümüze önemli bir mesaj aktarmak çok önemli hale geldi. Eskiden olduğu gibi
veriyor. Evet Büyük Atatürk’ün tespiti tüm zamanlar ve tek yönlü, öğretmenden öğrenciye bilgi aktarımı
tüm toplumlar için geçerli eğer ki çocuklarımızı özgür şeklinde uygulanan eğitim modeli, yazılanı söyleneni
düşünce ile sorgulayan bireyler olarak yetiştiremezsek kabul etmeye dayalı öğrenme modeli öğrencinin ilgi
gelecekte tüm ekonomik politik ve siber savaşları alanlarının göz ardı edildiği metodlar geçersiz. Çağımızın
kaybetmeye mahkum olacağız. çocuklarına uymuyor. Çünkü içselleştirilmediği sürece
çocukta öğrenme başlamıyor. Merak etme duygusu
Çocuklarımız okul öncesi eğitimi aile içinde alıyor tüm harekete geçmiyor. Merak eden, sorgulayan, inceleyen
karakter yapısı da bu süreçte şekilleniyor bu sebeple bir nesil için işe önce kendimizden başlamalıyız.
okul öncesi çok titizlikle değerlendirilmelidir.
7